Slutet och början

Igår var det slut på episod nummer ett i mitt Stockholmsäventyr, nämligen Sociologi I. Tentan avklarades på förmiddagen. Sedan tog jag mig till Mörby och inhandlade dryck inför kvällen. Kom hem och tog mig en välförtjänt folköl! Sen försökte jag i omgångar sova lite under dagen, vilket gick sådär. Var rätt trött vid sjutiden men piggnade snabbt till. Vid halv 8 började folk droppa in och snart var hela rummet fullt med tentafirande studenter. Stämningen var trevlig och alkoholen flödade. Sen vart det dock ganska splittrat, några åkte hem, några åkte till Hornstull och jag och några till åkte till Medis och käkade gyros, innan vi drog lite efterfest hemma hos mig igen. Till sist fick jag lyssna till världens kanske mest osammanhängande samtal, oväntat men kul. En härlig kväll, men den borde ha inträffat tidigare under kursen så man lärt känna folk och fått lite sammahållning. Men bättre sent än aldrig.





I morgon så börjar på socionomprogrammet, börjar känna mig lite nervös, även en viss portion av vuxenångest, socionom liksom, hör ni inte själva hur vuxet det låter. I vilket fall ska det bli jävligt kul att träffa massa nytt folk i morgon! Rapport kommer!
Snart anländer också Micke och Melanie för lite matlagning, var länge sen vi sågs så det ska bli jävligt trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0