Sköna snubbar

Har varit en lång och slitsamdag... först föreläsning kl 10-12. Hela föreläsningen handlade om att göra en totalt förvirrad om vad man egentligen ska hålla på med som social arbetare. Inte en grej som inte skulle problematiseras. Intressant och vettigt, men man fick lite huvudvärk. Sen fortsatte vi lite smått med vårat grupparbete, delade ut lite uppgifter. Själv ska jag definera hur ungdomskriminalitet kan vara ett socialt problem, det ni! Nu när man börjat plugga på riktigt så går man ju i tankarna vad man ska jobba med också, vill inte bli nån förmyndare på socialen, utan mer jobba direkt typ på fältet eller som kurator eller nått. Papperslösas rättigheter eller nått annat som känns lite vettigt. Men det är ju som sagt 3.5 år kvar, så egentligen borde man väl vänta med att ha stora planer.

I alla fall så vart det till att stressa hem efter skolan, köpa lunch+middag på ica. 2 piroger och 2 minipizzor, första gången jag köpte färdigmat på månader, kände mig lite dålig, men vad gör man? Sen in med en pirog och en pizza i micron och kasta i sig för att sedan springa till bussen och bege sig av mot Haninge och kneget. Stämningen på jobbet är ganska upprörd nu pågrund av den helt chockartade konkursen vilket jag förstår fullkomligt, otroligt dåligt att inte informera om läget i tid. Även borgarna fick sig en välförtjänt känga när LO-tidningen refererades.

Själva arbetsdagen var otroligt seg, trött som fan och enformigt arbete. Men jag behöver pengarna. Under en snabb kafferast började jag snacka med en arbetskamrat från Iran. Det visade sig att han också läst sociologi, så vi började diskutera lite. Det visade sig även att han var medlem i SAC Syndikalisterna, vilket var väldigt oväntat och kul, så det vart en riktigt intressant diskussion. Fick mig att känna lite hopp om världen.

Det var jävligt skönt att sluta idag i vilket fall och nu borde jag egentligen sova, men är lite för mycket uppe i varv för det. Så det blir nog lite mer slösurfning och ett par Scrubsavsnitt, funkar alltid! Skola hela dagen i morgon med start kl 10.


Kommentarer
Postat av: Kungen

fardigmat är bästa livet :M

2008-01-29 @ 18:37:57
URL: http://larsson86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0