Nyktert värre

Eftersom 2007 kommer att gå till historien som ett tämligen alkoholstinnt år med oräkneliga fester både i Fagersta och Stockholm och med tanke på hur bakis jag var efter både juldagen och nyår så har jag bestämt mig för att vila upp kroppen lite inför vårterminen. Så nu blir det alltså nyktert fram till tentan den 19:e januari. Problemet med att vara nykter är inte avsaknaden av öl, nog för att det är förbannat gott, utan bristen på annan sysselsättning. Men det fixade jag och Micke på bästa vis under gårdagen.

Gårdagen började i vilket fall tidigt, mobilenalarmet ringde redan 8:30 eftersom jag skulle iväg på anställningsintervju på Academic work för nått lagerjobb under vecka 2 och 3. Efter att ha irrat runt ett tag runt tekniska högskolan så hittade jag på kontoret. Intervjun gick alldeles utmärkt och från och med måndag så är jag working class hero i två veckor. Känns bra, mest med tanke på att jag är i stort behov av lite extra pengar. Sjysst betalt också, räknade på att jag får drygt 7500 efter skatt för 2 veckors arbete.

Sen tog jag mig hem igen och käkade lite frukost innan jag kände att det inte fanns så mycket att göra, så jag gick och la mig igen och sov en timme. Sen beslutade jag mig för att det nog vore en idé att köpa SL-kort nu när jag ska åka buss till skolan varje dag och ta mig ända till Haninge för att jobba, så dom sista sparpengarna åkte över till Visakortet. Bestämde med Micke att vi skulle mötas upp vid SL-center vid Fridhemsplan där jag inhandlade ett terminskort till ockerpriset 2300, fruktansvärt mycket pengar, men nu slipper jag bekymra mig om det i fortsättningen. Sen drog vi vidare till Lidl för att storhandla. Handlade diverse nyttigheter med tanke på den förestående nyttighetsperioden. Även pommes, lammkött och bea inhandlades inför kvällens måltid. Sen drog vi hem till mig på lappis och lagade i ordning anrättningen och avnjöt måltiden till På Spåret som för kvällen gästades av Filip och Fredrik. Sen vart det ett par avsnitt av High Chaparall innan Micke gav sig av till Solna.

image91
Jag visar återigen prov på mina enorma matlagningskunskaper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0