Mästerkocken slår till igen

Har varit en ytterst trevlig söndag. Förmiddagen ägnades åt att städa upp i mitt rum, något som behövdes. Vågar knappt gå in på toaletten nu då jag blir allt för bländad av all skinande porslin. Vid halv 5 så åkte jag ner till centralen och mötte upp Staffan och Janne och vi tog oss en promenad från centralen, via slottet och gamla stan, längs götgatan till Bondegatan, där vi sökte upp ett trevligt fik och satte oss och softade lite. Första gången jag är och fikar på riktigt i Stockholm, kändes riktigt bra att sitta där och dricka kaffe och käka macka i trevligt sällskap. Sedan begav vi oss av mot filmstaden söder, vi hade tänkt att kolla in Arn-filmen, men den hade redan startat, vilket även var fallet vid Hötorget. Så vi beslöt oss för att bryta upp för kvällen.

Åkte så vidare hem till mig och bestämde mig för att pröva mina kocktalanger. Eftersom jag aldrig gjort wok förut så bestämde jag mig för det. Sagt och gjort, kycklingen skars och stektes, grönsakerna och nudlarna åkte i, sen i med vitlök, matlagningsgrädde och soja som jag lyckades lokalisera bland massa gammalt mjöl och dylikt. Blev en otroligt välsmakande anträttning, utan tvekan dagens bästa wok!

image112
Den oerhört vackra och smakfulla woken

image113
Redo att förtäras

I morgon är det skola som gäller och sen kneg. Men snart så är det helg igen, då är det tenta och sen framförallt tentafest. Kommer vara otroligt laddad då efter 3 veckors nykterhet.


Kommentarer
Postat av: Emma

dräggel ..

2008-01-13 @ 20:52:10
Postat av: Micke

Fy fan! Vilken anrättning. Det måste ha smakat!

2008-01-13 @ 21:51:50
URL: http://mikaelsjoberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0