Gött mos

Ytterligare en dag av denna hektiska vecka har förflutit. Idag var det min längsta skoldag sen någon gång på gymnasiet, det vill säga en sisodär 2½ år sen eller nått liknande. Bävade lite innan men det gick alldeles utmärkt.
Började kl 9 med något som heter Proffissionsspecifika egenskaper, som går ut på att lära känna varandra och sig själv och lära sig hur man bemöter klienter i socionomyrket osv. Idag så delades vi in i grupper om fyra personer och fick sedan gå iväg och förbereda en presentation av varandra. Vi körde på taktiken att alla fick komma på frågor som alla skulle svara på och sedan refererade någon annan det inför klassen. Det var riktigt kul, fick veta en massa roliga saker om folk och det bjöds på många goda skratt. Detta höll vi på med till ca 11:45, sen hade vi lunch i två timmar. Käkade mitt otroligt fina matlåda med kycklingwok och makaroner, sen satt vi och slöade och snackade skit i gruppen, lite vettigt han vi med också.

Sen så hade vi storföreläsning om grupprocesser och kommunikation i grupp. Jävligt intressant, samma föreläsare som tidigare och han är riktigt bra och engagerande. Har nog aldrig skrivit så mycket anteckningar från föreläsningar som nu. Kl 4 så var dagen i alla fall slut och jag begav mig hemåt. Somnade ganska snabbt efter jag lagt mig och sov 1½ timme. Skönt värre. Annars så har jag tvättat och gjort comeback på gymmet, får hoppas att gymmandet håller i sig denna gång, kändes bra som fan i alla fall.

Livet känns fan riktigt bra nu annars, börjar komma in ordentligt i klassen, känner redan folk bättre än vad jag lärde känna folk på sociologin. Det var ju lite därför jag flyttade hit och började plugga för att lära känna nya människor. Klassen är en trevlig blandning av olika personligheter i alla åldrar och stilar. Känns riktigt gött helt enkelt. I morgon är det skola igen kl 10-12:30, eventuellt längre om jag orkar gå på studievaneföreläsningen. Ev. dricka öl med fagerstagirlsen också. Men på lördag lär det bli fest iaf och på söndag är det Cleanstream på Debaser!

Hoooj

Kommentarer
Postat av: Micke

Man kan undra varför jag flyttade hit. Av nya människor att lära känna har jag åtstadkommit 1 av värde. Halleuluja.

Känns för övrigt skönt att du dock kommit in i klassen och känner att du nagiverat rätt. Det är du värd.

2008-02-01 @ 02:12:23
URL: http://mikaelsjoberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0