Första dan på jobbet

Kom precis hem från första dagen på jobbet på Sylvia Plastic Center, SPC. Kändes gött att återinträda i rollen som en sann proletär som sliter sig igenom dagen, totalt likgiltig inför varan som producerar. Min arbetsuppgift för dagen gick ut på att plocka plastdetaljer till tvättmaskiner och torktumlare från ett löpande band och förpacka i pallar, fruktansvärt monotont och intetsägande, men sådan är kapitalismen som Fred Åkerström skulle säga. Ett tag var det ganska körigt då det var tämligen varmt i fabriken och jag hade tre band att packa ifrån samtidigt, vart en del springande fram och tillbaka. Använde mig då av taktiken att låta banden fyllas och sedan tokpacka ihop, för att sedan kunna sätta mig ner ett tag och läsa tidningen och sen om igen. Funkade alldeles utmärkt tills jag lyckades packa med tidningarna i pallen. Så efter 8 timmars slit så var arbetsdagen äntligen över, kändes som en hel evighet. Fick skjuts med en annan extrajobbare till centralen, vilket förkortade min hemfärd avsevärt.

Sammantaget så måste jag säga att första dagen gått alldeles utmärkt, bättre än vad jag trodde. Trots att det var jävligt långtråkigt och meningslöst så finns det en viss tillfredställelse i att slita lite. Finns inte mycket som går upp emot att komma hem trött men nöjd efter ett eftermiddagsskift. Nedan följer lite bilder från dagen:

image107
Handen - stadsdel i Haninge där jag gick av pendeln

image108
Maskin/band nr 1

image109
Maskin/band nr 2

image110
Nästa gång ni köper en tvättmaskin så kanske det är jag som har packat handtaget, tänk på det!

I morgon så är det skola kl 10-12 som gäller, sen hem och laga käk, därefter bege sig tillbaka till kneget!
Förövrigt så poppas det för nuvarande till Hot Chip - Ready for the floor, dansantare electropop får man leta efter.

A working class hero is something to be
/John Lennon

Kommentarer
Postat av: jessica

tacktack :D

2008-01-08 @ 12:33:46
URL: http://jejejessica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0