Fagersta - Hä få'lu livstid

Dags för en liten summering av julledigheten som har tillbringats i Fagersta. Julafton och juldagen är redan nämd, men här bjuds det på lite bilder.

image79
Kärleksparet inbegripna i en diskussion
image80
Anna och Anders, två glada Secoiter
image81
Kvällens värd, Patrik, lika charmant som alltid
image82
Jag befinner mig i gott sällskap av Emma, Malin och Hanna

Efter julfirandet så var jag rätt sliten vilket föranlädde nästan total nykterhet under helgen. Tog det rätt lungt dessa dagar, hängde med polarna på floravägen som brukligt. På söndagen så var vi dock på middag hos Farsan och hans nyblivna fästmö, ytterst gemytlig kväll. Har tyvär inga bilder därifrån.

Sedan så var det dags för nyårsafton, lyckades övertala farsan att låna ut huset till oss ungdomar. Planerade ihop kvällen och åkte och inhandlade käk och annat smått och gott inför kvällen. Sen åkte jag, Nordling och Sara ut till mig och inväntade resten, dvs. Emma, Malin, Jonte och Krille, som kom strax efteråt. När alla var samlade drog vi igång med matlagningen, tjejerna skötte det mesta med en hel del hjälp från min sida. Fick rycka in ett antal gånger för att rädda situationen. Maten blev i vilket fall riktigt lyckad, till förrätt blev det toast skagen och till varmrätt fläskfilé med potatisklyftor och beasås. Efter maten kom supandet igång på allvar. Hanna anslöt efter maten och stämningen steg ju mer alkohol vi fick i oss. Efter att ha dragit igång ett ölspel så blev i alla fall jag riktigt packad, men enligt uppgift så var jag inte ensam om det. Vid elva tiden så körde Emma och Hanna som dagen till ära var nyktra in till Nordling i Fagersta där vi skålade i skumpa och firade in tolvslaget. Sköts en hel del raketer över vår vackra stad. Sedan började vi dricka Mintuu, vilket föranledde att jag vart lite trött. Satt och dåsade till i soffan innan jag drog hem vid halv två och ringde lite pinsamma samtal. Sedan drog jag över till Anna och efterfestade lite. Gick och la mig vid 4 tiden och vaknade självfallet helt utslagen dagen efter.

image83
Förrätten serverad
image84
Sara och Emma är så husliga så
image85
Malin ville inte vara sämre (att förrätten redan var uppäten är en helt annan historia)
image86
Jag rycker in och styr upp fläskfilén
image87
Den gastronomiska sensationen är serverad
image88
Ölspel är farliga grejer
image89
Krille trivs bra i Hannas sällskap
image90
Fullast under kvällen, det var jag och Malin det

Dagen efter vart det årets första och förhoppningsvis sista bakfylle pizza, en hel del slöande på soffan osv. En riktig bakis dag helt enkelt. Ska snart skriva färdigt årssummeringen också, så stay in touch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0