Dunderhelg

Snart så är söndagen och med den helgen avklarad och det har varit en av dom trevligare helgerna på länge. I fredags så var det välkomstpub på Socialhögskolan. Tog sällskap dit med en annan som går i en av paralellklasserna och väl där så hade flera klasskompisar slutit upp. Det dracks billig öl och fördes trevliga diskussioner innan dom stängde puben vid 22-tiden. Då beslöt vi oss för att fortsätta ut i Stockholmsnatten. Färden bar av till Söder, där vi först tänkte oss Debaser, men då kön var den värsta jag sett där någonsin så gav vi snabbt upp den idén. Efter en snabb öl på nått random ställe på götgatan slutade vi på Pappagallo, ett alternativ som alltid funkar om man inte hittar något bättre. Dracks en del öl där också innan kvällen avslutades vid 1-tiden. Lite tidigt kan tyckas, men då slapp man vara så förbannat bakis på lördagen.

Kände dock av en viss bakfylla i lördags, men den försvann tämligen snabbt. Satt mest och slöade framför datorn hela dagen. Försökte övertala Micke och Melanie att ta sitt pick och pack och komma hit, men det bar sig inte bättre än att jag fick åka till Solna. Väl där överväldigades jag av den luxiösa middagen som stog framdukad. Tandori-Kyckling, ris och currysås. Smakade fantastiskt. Det hela sköljdes ner med kall och god öl. Senare satte vi oss och gick loss på ett antal klassiker på gitarrerna. Bästa jammet på länge, gitarrspelandet och stämmorna satt som ett smäck. Eftersom vi har tillbringat otaliga timmar på allehanda sunkhak på Söder och Fridhemsplan beslöt vi oss för att vidga våra vyer och mötte upp Mickes klasskompis Herman och begav oss senare till Landet, en krog vid Telefonplan. För kvällen inhyste dom klubben "audiofon" där det spelades indie, soul och annan fin musik. Tyvärr var jag den enda i sällskapet som kände för att dansa och som det flockdjur man är så vart det inget shakande. Men förutom denna missräkning så var det ett otroligt lyckat besök, flertalet öl och en White Russian inmundigades och många intressanta diskussioner fördes. För andra kvällen i rad så slutade kvällen redan kl 1, då stället stängde. Så det vara bara att bege sig hem till Lappis. Hittade trevligt folk på tunnelbanan som också skulle till Lappis, så hemfärden blev roligare än förväntat.



Idag vaknade jag pigg som en lärka vid halv 11 tiden och studsade ur sängen. Städade rummet då jag lite senare fick besök av Farsan och hans fruntimmer. Mycket trevligt, speciellt då det var deras första besök där. Kul att visa hur man bor och lever nuförtiden. Vid halv 4 så var det dags för nästa finbesök då den nästan alltid lika trevliga Herr Larsson svängde förbi från Uppsala. Vi anslöt senare med Gaber där det bjöds på köttfärssås och spagetti, innan vi for iväg för en fika på Söder. Efter att vi upptäckt att det var fullt överallt så hittade vi tillslut ett ställe där gott kaffe serverades. Satt och fikade och snackade gamla lumparminnen, alltid lika trevligt. Satt väl där i en och en halvtimme innans det var dags att bege sig hem. Har en del pluggande att ta tag i, vilket jag lyckats sådär med, lite har jag läst i alla fall. Har under dagen även fått agera direktlänk åt mina två största fans i det karga och mörka Norrland där dagens gisslandrama utspelades.



Som ni förstår har det vart en otroligt bra helg och trots att söndagar oftast suger så känns det bra idag. I morgon är det skola och jobb som gäller, så det är full fart. Ska börja med grupparbete, vilket gör att jag kanske borde förbereda mig lite mer inför morgondagen, så nu ska jag ta ur tummen ur röven och plugga.

Cheers mates!

Kommentarer
Postat av: Kungen

Du glömde de snygga bilderna från idag.

2008-01-27 @ 22:07:08
URL: http://larsson86.blogg.se
Postat av: Kungen

sjukt stiliga killar längst ner :)

2008-01-27 @ 22:12:11
URL: http://larsson86.blogg.se
Postat av: Staffan

din basker klär dig nå så galet bra!

2008-01-28 @ 00:31:57
URL: http://stamg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0