Dag två!

Idag var det dags för första heldagen på Socionomprogrammet, var nog nästan ännu mer nervös idag. Började dagen med att köra lite namnlek i klassrummet, så nu kan jag nog i alla fall namnet på 10-15 personer i klassen. Klassen verkar vara riktigt trevlig, men det kan nog finnas vissa undantag, men det är sånt man får räkna med. Har i alla fall hunnit snacka med en hel del utav klasskompisarna. Bland annat en tjej från Avesta och vi kom fram till att vi har gemensamma bekanta som vi festat på Debaser tillsammans med och dessutom läst en delkurs tillsammans på sociologin. Kul att gå med någon som kommer från samma trakter också.

Sedan skulle vi ha haft en föreläsning med en journalist från SVT om solidaritet, men då vaktmästarn var sjuk så fick dom inte ordning på tekniken, så det vart lite sådär med den föreläsningen, vilket var jävligt tråkigt, den verkade intressant annars. Sen åt vi gemensam lunch som skolan bjöd på innan vi hade en avslutande lektion där vi gick igenom lite om första delmomentet. Börjar kännas riktigt bra, känns som om jag har valt rätt. Men samtidigt så får jag nästan panik när jag tänker på att man ska läsa program i 3.5 år, känns så oerhört seriöst. Men det lägger sig så fort man kommit igång ordentligt, jävligt bra känns det att ha börjat i alla fall.

Har börjat fått en hel del besökare på bloggen också, ligger mellan 15-20 pers varje dag, trevligt värre. Men vore kul om folk kunde kommentera lite mer och sluta vara så anonyma. Fast kommentarer som "ha en bra dag" och andra ytliga yttringar klarar jag mig utan.

Peace  

Kommentarer
Postat av: Texas

Ha en bra dag!

2008-01-22 @ 16:17:16
URL: http://popetoteror.blogspot.com
Postat av: Kungen

Ha en bra dag!

2008-01-22 @ 19:39:50
URL: http://larsson86.blogg.se
Postat av: perra

höhöh, bra att du utbildar dig till socionom så har man nån att tala ut med :P

2008-01-22 @ 20:04:49
Postat av: Anna

Eller hur är dom snygga? Ska du köpa hörlurar rekomenderar jag Skullcandy, riktigt fett ljud o otroligt snygga!

2008-01-23 @ 12:46:29
URL: http://hynynen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0