Snöstorm, korridorsfest och en galen utgång

Igår var det lördag och efter att ha slitit något oerhört under hela veckan med skolarbete, jobb och andra vardagssysslor så kände jag mig mer än förtjänt av en riktig fin fylla. Våran korridor, som har utvecklats till en samlingsplats för allehanda trevliga personligheter var för kvällen fylld av ett antal skåningar som bestämt sig för att festa. Bjöd även över Zora, en kompis från skolan och självfallet anslöt även Micke och Melanie som brukligt. Drack ett antal öl och blev även mer eller mindre i tvingad flertalet rom och cola, vilket ledde till att jag var tämligen berusad när vi drog över till en annan korridor och fortsatte festa.



Vid 11 tiden nånting så bestämde vi oss för att det var dags för Stockholmsnatten. Vi tänkte först dra till Debaser, men då klockan var så mycket kände vi att det var lite bortkastat, så vi satte oss och drack öl på Citykrogen där flertalet diskussioner fördes. Trevligt värre. Sen träffade vi på ett par i medelåldern som tyckte att vi skulle med till Patricia. Sagt och gjort, vi snyltade på dom i Taxin och väl där fixade dom oss före kön, var vid detta laget otroligt packad så väl inne på Patricia gled jag mest runt, snackade med en massa random personer. Vart även lite shakande nere på dansgolvet, det var sjukt mycket folk på båten.

Kl 4 så tyckte vi att det var dags att bege oss hemåt. Oturligt nog så hade tunnelbanan slutat gå och vi var helt panka, så vi kom på den briljanta iden att gå hem. Då ska ni betänka att det säkert är en mil från slussen där vi befann oss till Lappis och det var snöstorm. Till slut tröttnade jag och vinkade in en bil, som visade sig vara en svarttaxi, som för 200 spänn erbjöd sig att skjutsa hem oss. Taxichaffören tog min mobil i pant medan jag hämtade pengar i rummet. Fick sedan tillbaka den i god ordning när jag betalat. Sen vart det hem och däcka, då hade klockan hunnit bli 5 då.

Idag har jag sovit till kl 1, vaknade upp med en fruktansvärd bakfylla, vilken avhjälptes något efter en lidlpizza och stora mängder vatten. Sedan kom Staffan förbi och jammade lite vid 3 tiden. Har även haft möte i korridoren och planerat lite fest och andra trevligheter. Ikväll så borde jag ta mitt arsle och bege mig till Debaser för att heja fram Cleanstrem till seger i Bodog Battle, får dock se hur det blir, är sliten och fattig som fan. 700 spänn kvar fram till den 25:e, tungt. Men blir nog att åka ner ändå!

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0