Kriminalvården

Idag har jag varit på studiebesök på kriminalvården, rättare sagt frivården. Eftersom min grupp gör ett arbete om just frivården så hade vi bokat in ett studiebesök med en socionom som arbetade som ungdomshandläggare. Stack tidigare ifrån föreläsningen för att hinna till Huddinge i tid. Vi lånade även med oss en diktafon för att spela in intervjun. Väl där så irrade vi lite, men hittade tämligen snabbt dit vi skulle. Sen fick vi en genomgång om hur frivården funkar, otroligt intressant måste jag säga, jag blev nästan lite sugen på det. Dom har hand om personer som dömts till villkorlig dom, skyddstillsyn och sånna grejer. Sen ställde vi lite intressanta frågor innan vi fick en rundtur på stället.

Efter det så tog vi pendeln tillbaka in till stan. Klockan var väl runt 3 och hade inte käkat sen frukost så var otroligt hungrig, så det blev att slänga in en lidlpizza direkt jag kom hem. Sen så tog jag tag i det jag skulle göra färdigt på grupparbetet tills i morgon innan tröttheten tog över. Har även lagat köttfärssås nu på kvällen, tyvärr upptäckte jag när jag redan startat att jag inte hade någon pasta, så det fick bli nudlar från ica. Sämsta nudlarna någonsin, ska aldrig köpa på ica igen, tacka vet jag lidl! Mycket produktiv dag med andra ord, känns alltid bra. I morgon är det grupparbete, ska skriva grupp-PM inför seminariumet i morgon.

Var riktigt givande att komma ut i verkligheten och få se vad man kan arbeta med som socionom, blev oerhört inspirerad, nu känns det verkligen som att jag har valt rätt.

Kommentarer
Postat av: jessica

här också! semlor och ostbågar står på schemat!

2008-02-05 @ 17:03:06
URL: http://jejejessica.blogg.se
Postat av: jessica

akta dig. hetsa mig inte till ätstörningar ditt pucko!

2008-02-05 @ 21:40:51
URL: http://jejejessica.blogg.se
Postat av: folke.

Lidl uber alles!

2008-02-08 @ 12:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0