Korridorsfest

I lördags så gick den stora korridorsfesten av stapeln. Vi inledde kvällen med att laga i ordning pizza under överseende av vår italienske mästerkock. Receptet hade han fått från sin morsa på Sardinien vilket lovade väldigt gott. Pizzan gjorde heller ingen besviken, en riktig smaksensation, var fantastiskt gott. Det hela sköljdes ner med både kall öl och gott vin. Stämningen var hög redan från början och blev bara bättre och bättre ju längre kvällen gick. Efter halv 10 så började det droppa in mer folk, italienare mestadels men även lite kompisar till mig och en massa danskar. Korridoren mitt emot hade också fest så det var ett jävla drag. Vårt kök gjordes snabbt om till ett uppskattat dans golv. Dessutom så var DN närvarande hela kvällen och intervjuade och tog en massa bilder, kommer bli ett riktigt dunderreportage om mig och min korridor den 15 mars, så håll utkik i tidningskiosken. Kvällen slutade vid 4 tiden då jag tyckte att det fick vara nog, då gick jag och la mig. Fick även erbjuda Linde sovplats då tunnelbanan slutat gå.


1. Ingebeth och Paolo lagar pizza 2. Middagen är serverad 3. Jag och Henrik 4. Några av festdeltagarna

Dagen efter så var det lite slitet, men inte så farligt. Sov till halv 1 vilket tog bort det värsta. Lagade sedan gemensam frukost i Korridoren, sen satt vi och var bakfulla tillsammans. På kvällen sedan vart det lite tv-spel med Gaber och sen en kebabrulle till fotbollen.

I går så var det skola 13-16. Första lektionen i juridik. Var intressant, men kände mig rätt risig vilket var jobbigt. Efter skolan så stämde jag träff med Micke. Så jag tog mig till Solna där vi käkade varsin Coop-pizza, drack en öl och lite Whiskey och spelade lite gitarr. Dessutom fördes många givande och djupa diskussioner, kändes som precis vad jag behövde. Otroligt trevlig kväll. Tackar å det ödmjukaste till Micke.


Jag är inte full, även om det ser ut så

Idag så blir det en vända till Lidl, sedan hem till mig och laga lite käk. Fortsätta diskussionerna där dom slutade igår. Ikväll så ska jag åka skridskor med Emma och Malin från klassen, ska bli spännande, var flera år sedan jag åkte sist.

Kommentarer
Postat av: Yohn

"Första lektionen i juridik?" Ska du bli stekare nu eller? =P

2008-02-26 @ 14:44:41
URL: http://employed.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0