Global fussball OK!

Just kommit hem efter årets första fotbollsmatch. Den nystartade gruppen Lappis Football Matches premiärade på asfaltsplanen här i området. Var fantastiskt skoj att lira, har varit så sugen på fotboll hela vintern, men fy fan vilken kass kondition jag har. Kanske borde tillbringa mindre tid på gymmet och mer i löparspåret.

Annars så har helgen varit riktigt bra. I fredags var det insparksfest. Jag, Malin, Emma, Jossan, Micke och Emelie drog och förkrökade lite på Soft bar på Malmskillnadsgatan, sedan tog vi bussen till Sopis där festen hölls i Kafét. Fick tyvärr inte till någon bra fylla, utan kände mig ganska seg hela kvällen, men sällskapet var fantastiskt så det var trevligt ändå. Vart lite shakande på dansgolvet innan jag drog hem till korridoren där det enligt uppgift skulle vara fest. Och mycket riktigt så var det ett jävla hålligång, en granne som bjudit in folk som pluggar masterkursen i Socialt arbete, så det blev många intressanta diskussioner. Som tur var drack jag bara en folköl hemma, med tanke på att jag kanske borde ha struntat i dom sista ölen på Sopis. Gick i alla fall och la mig vid halv 2 tiden.

Trots den tidiga sänggången vaknade jag upp med en rejäl baksmälla igår. Så det blev en tämligen seg dag, lirade lite x-box och snackade lite med danskarna. På kvällen så åkte jag till Hornstull och hälsade på Linde i hans 2:a på 66 kvadrat som han delar med en kompis. Vart några öl och en del tv-spel, en alldeles lagom lördag med tanke på kvällen innan. Var hemma innan tolv och vaknade därför pigg och utvilad idag. Danskarna däremot såg mindre pigga ut, vilket fick mig att känna mig ännu bättre.

Nu är det dags att utföra lite hushållssysslor, laga mat, tvätta och städa. Lär fixa matlådor till veckan eftersom jag ska jobba eftermiddag mån-ons.

Sen ett stort tack till den hedervärde halvdansken Nordling som lånar ut lite pengar till en fattig vän.

Peace out!

Kommentarer
Postat av: Ems

Pökigt värre!

2008-02-10 @ 23:04:18
URL: http://emundjoe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0