Galen helg i sann Fagersta anda

Har haft finbesök ifrån hemstaden under helgen. Började i Fredags med att jag mötte upp Gustav och Anden på centralen. Blev tvungen att åka buss eftersom det var rökutveckling vid Tekniska, så vart lite sen. Men Gustav var glad ändå, då han värmt upp på pendeln dit. Tog oss varsin öl som färdkost på bussen hem, satt otroligt fint efter en helnykter vecka. Väl hemma hos mig drogs det på Eurotechno på hög volym och lite blandade 90-tals klassiker. Tämligen snart anslöt även Simon som kom dit med 5 flak öl från kryssningen. Stämningen var på topp hela tiden och vid 9 så tog vi en taxi ner till T-centralen, där vi rumlade runt ett tag innan vi kom in på Chaplins Bar. Hur vi kunde komma in är en fråga för gudarna, då vi alla var Green Man-fulla. Men in kom vi och väl där inne dracks det lite mer öl, sjöngs bedrövlig kareoke innan jag vart lite trött, så jag och Anden tog tunnelbanan hem till mig. Väl hemma så vart det efterfest light, med öl och fyllesamtal. Roligt värre. Simon droppade sedan in vid 3 tiden och nånstans där däckade vi av.


1. Fullt pådrag vid Tekniska 2. Simon och Pappa G 3. Anden posar 4. Jag och Piraten

Vaknade lite småbakis igår, men inte allt för farligt. Eftersom det skulle bli fest igen på kvällen så bestämde vi oss för att ladda upp med lite bakispizza. Efter det vart det öl och tv-spel, ägde både Simon och Anden på Rally. Vid sjutiden var vi tyvärr tvugna att säga adjö till Anden som skulle jobba dagen efter. Men jag och Simon tog oss till Janne i Nacka, närmare bestämt Ivar Kreugers gamla villa, där det samlades en stor samling musikvetare och andra trevliga invidiver. Vart en riktigt lyckad fest.


1. Jag utanför porten till Kreugers gamla kåk 2. Jag och Pentti 3. Jag och Staffan

När vi kommit hem med tunnelbanan träffade vi på mina spanska bekanta och bestämde oss för efterfest i mitt rum. Vi var nog 10 personer allt som allt, trångt men mysigt och galet. Alla var fulla som as, speciellt en spansk tjej som lyckades ramla över min gitarr så att det fastnade en stickkontakt i den. Men jag är inte bitter, inge större skada skedd. Såg dock riktigt förjävligt ut här i morse. Ölpölar överallt, en där min ipod låg, men den klarade sig som tur var. Med god hjälp från Simon så förvandlades dock rummet från misär till nystädat på en timme. Var även tvungen att tvätta lite kuddar och täcken som fått utstå en del öl.


1. Saker man kan göra på fyllan 2. Lite spanjorer och jag 3. Spanjorer 4. Misär 5. WTF??

Sen så försvann Simon och jag fick istället sällskap av Micke. Vart till att laga dom obligatoriska köttbitarna med pommes och bea. Alltid lika gott. Drog ett High Chaparall avsnitt också innan Micke for hem igen. Sedan har jag fått sätt mitt Bilbao spöa Atletico Madrid på bortplan. Så det har varit en mycket lyckad men slitsam helg. Nu är individuell uppgift och lite jobb som gäller i veckan och redovisning av grupparbetet på fredag.

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0