Breaking the law - Somewhere over the rainbow

Idag har vi haft redovisning på vårt grupparbete. Kreativa som vi är hade vi repat in en liten pjäs, "Vem ska trösta Knyttet". Jag spelade huvudrollen som Jon, 16-åringen som rånade en butik och åkte på skyddstillsyn. Pjäsen blev en stor succe och alla gjorde storartade skådespelarinsatser. Vi fick motta stora ovationer från klassen, vilket var mycket trevligt. Dessutom fick vi mycket bra kritik av Ojan på våran rapport. Fick högsta betyg utan några kompletteringar, vilket jag förväntat mig då hela arbetet gått riktigt bra. Vi var i alla fall otroligt nöjda över oss själva och varandra. Även de andra gruppernas redovisningar var intressanta och givande. Nu är det bara att hoppas att den individuella uppgiften får bra omdöme så man kan få bra betyg på första delkursen. Måste inflika ett stort tack till hela min grupp, ni har varit fantastiska. Har varit riktigt kul att arbeta och umgås tillsammans.

image160
Jag och Micke går in för vårat skådespeleri

Efter skolan så åkte jag hem och däckade en timme för att ta tag i den individuella uppgiften. Har suttit 2 timmar nu på kvällen och skrivit färdigt det sista och finslipat detaljerna. Känner mig nöjd, så nu är den skickad till Emelie som hjälper till att skriva ut, snäll som hon är. Inlämning i morgon, sen är första delkursen avklarad.

Känner mig annars rätt risig fortfarande, men bättre än igår. Är nog en ordentligt förkylning, men inget värre.

Dagens låtval:
Judas Priest - Breaking the law
Inner Circle - Bad boys
Snap - I got the power
Israel Kamakawiwo'ole - Somewhere over the rainbow

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack själv! :D Best group ever haha.

2008-02-21 @ 23:12:23
URL: http://emmyg.blogg.se
Postat av: Kungen

du är så vacker att man blir kär direkt...

2008-02-22 @ 12:11:20
URL: http://larsson86.blogg.se
Postat av: Emma

Lovely.
Just lovely.

2008-02-23 @ 17:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0