Trött men ack så nöjd

Sitter så här på kvällskvisten och känner mig mentalt mörbultad. Har varit en intensiv dag. Vaknade förvisso inte förän klockan tolv och var rätt seg på "morgonen". Sen var jag tvungen att fortsätta nöta in presentationen så att den skulle sitta inför tentan på kvällen. Kl 6 var det sen dags. Måste erkänna att jag var fruktansvärt nervös, men som tur var lyckades jag bli den andra som gjorde sin presentation, så jag slapp i alla fall sitta och pinas. Väl framme inför klassen så steg nervositeten till oanade höjder. Men jag lyckades i alla fall rabbla mig igenom det hela tämligen felfritt och efteråt kändes det nå otroligt skönt. Det var som om månader av stress rann av mig.

Resten av kvällen tillbringades i sällskap med mina kära korridorsgrannar, vilka åker hem nu natt över julen. Dessutom anlände Paolo vid halv 2 tiden för en veckas visit här i huvudstaden.

I morgon är jag ledig och jag har ingenting som jag behöver göra. Så det blir första dagen på evigheter som det bara blir att ta det lugnt, vilket antagligen kommer leda till att jag blir jävligt rastlös. Men skönt ska det bli ändå. Sen är det bara lektion torsdag och fredag, sen är det äntligen jullov. En händelse som ska firas med pompa och ståt tillsammans med Vadgrabbarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0