Mi chiamo Jon

Har suttit i princip hela dagen och skrivit/tränat på en presentation som jag ska göra på italienskan i morgon då jag har min sista tenta för terminen och min första muntliga tenta någonsin. Ska stå och prata om mig själv på italienska i fem minuter, vilket känns tämligen nervöst. Har dock fått lite hjälp av diverse italienare med texten och själv presentationen, så nu känns det ganska bra. Har hela dagen på mig i morgon att träna också, så det ska nog gå alldeles galant. Men jag kommer att vara galet nervös.

Annars så hade jag min näst sista för terminen i lördags, den skriftliga italienska tentan. Så de senaste veckorna har inneburit en jävla massa pluggande. Har inte hunnit läsa någonting när det gäller kursen vi håller på med på socinomprogrammet, men som tur var känner jag igen mycket från sociologin. Dessutom har vi en riktigt bra lärare för en gångs skull, vilket underlättar väsentligt.

Efter tentan i lördags så beslutade jag mig för att besöka Dennis i Norrtälje för första gången sen han flyttade dit. Blev ett mycket lyckat besök med en hel del öl, tv-spel och nostalgi. Tämligen slitet igår, men inte så farligt.

I helgen så ska jullovet firas in på bästa möjliga sätt då jag får celebert besök på fredag, när nästan hela Vad-ligan kommer på besök. Det lutar åt en riktig kanonhelg.

Men nu är det dags att återvända till att nöta italienska.

Arrivederci

Kommentarer
Postat av: Kaz

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. VI ÄR SÅ OTROLIGT DUKTIGA DU OCH JAG BABY JON!

2008-12-16 @ 14:07:07
URL: http://kaziioo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0