Juletider

Nu är julhelgen över och år 2008 lider mot sitt slut. Har som sagt tillbringat julen "hemma". Vad jag nu ska beteckna som hem vet jag inte riktigt. Har på 6 dagar sovit på 5 olika ställen. Så min definition av hem är något svävande. Men trevligt har det varit, mycket trevligt till och med. Kom hem till morsan i måndags och sov där natten till tisdag då jag följde med svågern för att inhandla de sista julklapparna. Sen vart det iväg till storasyster med familj på kvällen där det slökollades på uppesittarkvällen och lektes med systersonen.

Dagen efter så var det självaste julafton. Även fast jag inte är något större fan av julen så var det en riktig trevlig tillställning med föräldrar, syskon, svågrar och ungar. Det kollades på Kalle Anka, käkades julmat och öppnades julklappar som det sig bör. Senare på kvällen blev det bilresa till Vad där en klassisk jultradition med Vadgrabbarna återupptogs med öl och pingis i bystugan. Senare blev det hem till farsans hus för att lyssna på Håkan Hellström och gammal klassisk powermetal, omåttligt trevligt.



Vart en sen afton och en ganska seg morgon, men det släppte ganska snart. På eftermiddagen bar det av in till Fagersta och Malin och Martins lya, där kvällens förfest skulle äga rum. På förfesten var nästan alla de närmaste samlade så det kunde inte bli annat än succé. Lite väl kort, eftersom vi åkte till Green Man redan vid halv 9. Den tidiga utgången förde dock med sig den stora fördelen att vi slapp köa i kylan. Green Man var sen som man kunde förvänta sig, trångt och högljutt, men en hel del trevligt folk träffade jag på i alla fall. Sen fick kvällen en oväntad men ack så trevlig avslutning innan jag åkte hem till Nordling och sov.

Annandagen bjöd på obligatorisk bakfyllepizza och senare på kvällen vart det åter Vad där farsan bjöd på lite julmat. Sen pingis i bystugan tills in på småtimmarna. En fika hos Jessica och Henke hanns även med, mycket trevligt återseende.

Igår så bar det ganska tidigt av till Lina och Håkan där det mest slöades, kollades på film och åts chips och dip. Kalle, 4 månader var på sitt charmigste humör.



Idag så gick jag upp redan 8, trött som ett as för att åka med morsan och hälsa på mormor, morfar och lite andra släktingar. Trots att jag var altl annat än pigg så var det kul att träffa släktingarna. Det bjöds på mat och oändligt med kakor. Inte det nyttigaste men ack så gott. Sen vart det återigen tillbaka till syrran på kvällen.



Nu är det laddning inför nyår som gäller, men sen får det vara slut på onyttigheter. 3 nyktra veckor och sundare matvanor väntar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0