Sommaren lider mot sitt slut

Så var jag inne på min sista dag på mitt första sommarlov som universitetsstuderande. Vilket ger ganska blandade känslor, det ska bli kul att träffa alla klasskompisar och läsa igen, men samtidigt har det vart en fantastisk sommar, trots att vädret har lämnat en del att önska. Dessutom så flyttar alla italienare som jag hängt med under sommaren hem igen denna och nästa vecka, vilket känns väldigt trist, som tur är verkar vi få en riktigt sjysst korridor denna termin också.

Igår så arbetade jag sista dagen för sommaren på jobbet, vilket kändes skönt, fast jag har trivits bra med mitt sommarjobb. Men antagligen så blir det att jobba lite extra där i höst också. Efteråt så vart det storstädning av rummet och tvätt. Lika bra att sköta allt tråkigt jobb på en gång. Sen ett mycket glatt återseende när Elinor och Ola kom tillbaka efter att ha spenderat sommaren i Skåne.

Idag kommer Mange och Dennis till Stockholm, så det blir en vända på stan och sen derby mellan AIK - Hammarby. Så det blir att avsluta sommarlovet på bästa sätt med fotboll och öl i trevligt sällskap! För i morgon tar allvaret vid igen, då både socionomstuderandet börjar igen och även min italienska kurs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0