Skolstart

Idag så var det dags för första skoldagen för terminen, började kl 9 i morse, vilket jag helt fått om bakfoten då jag trodde vi började 13. Men som tur var gick jag upp vid halv 10 så jag missade bara första passet, lite klantigt att försova sig första dagen. Dessutom så hade jag lurat i en klasskompis att vi började 13 också, inte så snäll kanske. Men eftersom det bara var lite introduktion till kursen vi ska läsa, Juridik i Socialt arbete 15hp, så missade jag vi inte all för mycket någon av oss.

Efter skolan så blev den en shoppingtur på JC, där jag avklarade mina klädinköp för dom närmaste månaderna på en timme och på två olika JC affärer. Snabbt och effektivt, det är min melodi när det gäller klädinköp. Blev ett par jeans, två skjortor och lite kallingar. Efter det så vart det en sväng till universitetet där jag skötte lite praktiska saker, som att skriva ut scheman så att jag slipper fler överraskningar på mornarna. Dessutom lyckades jag få tag på två böcker till kursen, vilket sparar mig ett antal hundralappar.

Dessutom så ska jag snart iväg på min första lektion/föreläsning i italienska, vilket ska bli otroligt kul. Känner mig faktiskt mer taggad inför att läsa italienska än programmet. Kanske nyhetens behag, vem vet, kul ska det i alla fall bli. Så tills nästa gång, ciao tutti.

Kommentarer
Postat av: Yohn

Ska du inte ta lite bilder på dina snygga kläder också... mode-bloggaren? ;)

2008-08-31 @ 15:45:15
URL: http://http/employed.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0