Bedrövligt

Efter att förra veckan ha fått se person efter person sjukskriva sig från jobbet och sett boende efter boende bli förkylda så stog det inte på innan jag själv skulle bli sjuk. Började känna mig krasslig i fredags och lördags och i söndags brakade helvetet lös. En riktig dyngförkylning. Var på jobbet till kl 2 idag i alla fall, men sen gick det inte. Tänkte först släpa mig till jobbet i morgon, men ångrade mig och sjukskrev mig, känns surt som fan, men sånt är livet. Nu hinner jag kolla lite på OS i alla fall, är ledig onsdag-torsdag, så förhoppningsvis hinner jag tillfriskna till helgen, som blir min sista på jobbet innan skolan startar på tisdag.

Annars så var helgen rätt bra trots sjukdom, hoppade in och jobbade för en annan som var sjuk på lördagen innan jag tog tåget till Västerås för att hälsa på Lone, Martin och Dag. Fick offra mig i rollen som morbror och hoppa studsmatta och leka lite. På kvällen så blev det ett par öl och whiskey och stora och små diskussioner.

På söndagen så var det 5-års kalas för Dag med en massa folk, vilket var trevligt, men lite drygt då jag inte var i toppform. En brokig skara människor var det i alla fall, med släkt och vänner till Lone och Martin.

Men nu ska jag försöka vila mig i form! Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0