Sommarjobb!

Var som jag tidigare nämt iväg på introduktionsdag på jobbet som habiliteringsassistent på ett boende för dövblinda igår. Det var en mycket intressant och givande dag. Fick gå med en av dem som jobbade där och kolla hur arbetet med gästerna på boendet gick till. Fick även åka med ut till Järna och följa med när dom var ute och red, medan jag gick runt och glassade i solen, otroligt skönt. Kände mig otroligt nöjd när dagen var slut och det verkade dem också vara, så jag fick boka in 5 arbetspass då jag ska gå med och lära mig jobbet i början av maj, sen blir det att jobba större delen av sommaren, känns riktigt bra. Känns som ett givande jobb som kommer ge nyttig erfarenhet. Dessutom är jag otroligt glad att jag slipper stå på industri hela sommaren.

Annars så är det psykologi som gäller i skolan. Försöker komma igång med hemtentan, men det går lite segt.

I helgen så blir det att åka hem, ska döma fotboll hela lördagen, så det kommer nog bli en lugn helg, men det behövs det också ibland!     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0