Äntligen

Fan va jag blir less på blogg.se, men nu äntligen kan man blogga!

Helgen blev tämligen lugn, var ute med klassen och drack lite öl i fredags. Men det vart inte så många, men det var en trevlig afton. Hann även med att med Malin som smakråd handla lite kläder och en ny parfym.

I lördags så vart det en del pluggande innan Staffan anlände för att avnjuta Daladerbyt med några kalla och gott sällskap. Även Janne och lite senare Micke + sällskap hade vägarna förbi. Blev en otroligt härlig kväll i och med att vårat kära Leksand spöade Mora.

Söndagen sedan blev soft, hann med att storstäda rummet och plugga en del. Sen så vart det en sväng till Prisextra och som en perfekt avslutning på helgen vart det till att röka lite vattenpipa på taket. Gött värre.



I måndags så var det dags för juridiktenta, vilket gick bra. Skönt att vara klar med juridiken. På kvällen var det tänkt att jag skulle joina resten av klassen och dricka tentaöl, men vart inringd från jobbet så det vart kneg istället.

I tisdags så var jag på anställningsintervju på Norrtäljeanstalten, det var spännande och lite nervöst men det gick ganska bra. Fast det känns lite väl långt att pendla 1½ timme enkel resa. På kvällen joinade Staffan för att kolla på Mora - Leksand, vilket tyvärr vart ett ordentligt antiklimax. Man U spöade iaf Roma med 2-0 på bortaplan, så lite glädje under kvällen.

Idag så har det bara vart slapp, gick upp vid halv 12 och har antingen setat här eller legat på taket och solat. Har den stora turen att ha sol nästan hela dagen, så det kommer bli hårdsatsning på en fin bränna om det soliga vädret håller i sig. Ikväll så blir det först Liverpool - Arsenal och sedan antagligen utgång på Gula Villan.

Mitt senaste livsprojekt har blivit att lära mig italienska. Ångrar nu att jag inte lästa nått vettigt språk på gymnasiet, skulle vara grymt att lära sig ett tredje språk. Har i alla fall anmält mig till en kvällskurs på halvfart till hösten och kör en kurs på ipoden. Så förhoppningsvis lär jag mig något.

Arrive derzi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0