A new England

Billy Bragg har antagligen världens bästa avslutningslåt för en konsert, när han drog av "A new England" och hela publiken sjöng med i refrängen var det gåshudsvarning. Konserten var i övrigt också riktigt bra. Billy ensam på sen med en gitarr. Kändes lite konstigt att sitta ner i en teatersalong och kolla på konsert, otroligt vuxet. Men det var som sagt riktigt grymt. Fantastiska låtar och ett mellansnack som bara Howling Pelle slår. Nog för att deras mellansnack skiljer sig åt ganska väsentligt. Konserten får i alla fall 4 av 5 möjliga. Fick tydligen samma betyg av Aftonbladet

Det var även i övrigt en trevlig kväll då jag slöt upp med Peter och halva hans syskonskara och några kompisar till dom. Första anhalt var Carmen, sen konserten och tillsist Under bara bar. Tanken var att jag skulle fortsätta på antingen Fashing eller Debaser, men då klasspolarna drog till något annat ställe som jag inte visste vart det låg och det faktum att jag var trött som fan gjorde att jag istället drog hem och sov. Detta ledde till att jag vaknade helt fräsh i morse med enbart en lätt tendens till bakfylla.

Dagen har innefattat en hel del tv-spel och en gymvända. Kommer antagligen att fortsätta med en hel del tv-spel, skulle dessutom behöva plugga lite.

För att vara lite musiknörd så har den senaste tiden bjudit på mycket bra ny musik. Gnarls Barkleys, Håkan Hellström, Billy Bragg snurrar frenetiskt på playlisten för tillfället. Dessutom släpper Looptroop nytt snart också och efter att ha lyssnat på singeln så har jag stora förhoppningar!

peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0