Fullt ös

Sen jag flyttade till stockholm för nästan exakt en månad sen så känns det som om tiden bara har flugit iväg. Dagarna bara försvinner, det finns nästan hela tiden någonting att göra. Antingen så är det föreläsning, gymmet, hemuppgifter, tvätt som man har att syssla med. Och vill man ut och festa till lite så är möjligheterna obegränsade, antingen sitter man på en pub och bara tar ett par öl, eller så går man och dansar, eller varför inte båda delarna på en kväll. Kort sagt så är det inte ofta som jag har tråkigt nuförtiden, vilket är skönt med tanke på att jag är tämligen rastlös av mig. Livet känns riktigt bra, trots att hösten är blir allt mer kall och mörk.

Igår så blev det lite fest, självfallet på söder. Delade en flaska vin med en kursare innans vi gav oss av till en liten pub som hette WC, riktigt gemytligt ställe. Och billigt vart det också då Emma kände bartendern. Sedan var jag tvungen att bege mig hemåt vid 12 tiden för att inte riskera att missa tunnelbanan.

Vid 2 tiden ringde Staffan som av en händelse var på väg till en efterfest nästan vid mig, men jag var allt för trött för att orka pallra mig dit. Sedan vid halv 5 tiden så ringde Staffan igen, denna gång tämligen upprörd då han insett att han inte skulle kunna ta sig hem, varpå jag självfallet erbjöd sovplats. Stackarn skulle idag upp kl halv 9 för att åka iväg och kolla på tentamensfilm. Vaknade av hans mobil, vilket han själv inte lyckades, så fick agera förälder och se till att han kom upp. Somnade sen om och sov till klockan 12. Var rätt sliten när jag vaknade. Har varit seg hela dagen, men ändå gjort färdigt veckans hemuppgift och lyckats pallra mig till gymmet en timme. Dessutom har jag hunnit med att tvätta under dagen, blir nästan imponerad av mig själv. Har nog aldrig varit så bra att ta tag i saker som jag är nuförtiden.

Nu är det dags att hämta tvätten från torkskåpet, senare kommer Gaber förbi för lite film. I morgon är det dags för seminarium och sen blir det nog lite fest på kvällen. Även denna gång är det kära gamla söder som gäller!

Peace out

Kommentarer
Postat av: Texas

Aah... WC...
Där hade vi våra skolfester.
En gång skulle min vän spela skivor där. Han blev kraftigt på lyset. Han spelade "They're building walls around us" tre gånger minst. Och sen mot slutet så orkade han inte byta skivor. "SLÅ PÅ NÅT!" skrek han och slängde sig in i en vägg för att luta sig mot den. Jag slog inte på något och det blev tyst.

2007-09-20 @ 21:43:17
URL: http://popetoteror.blogspot.com
Postat av: Jon

Haha, vilken härlig historia :)

2007-09-20 @ 23:25:02
URL: http://www.jormaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0