Helg och Fotboll

Har varit en intensiv helg, i torsdags så var det först seminarium i skolan och precis som de flesta andra seminarierna vi har haft så var även detta helt meningslöst, känns inte som man får ut speciellt mycket av dom. Men sedan vid sju tiden så anlände Patte och Nordling med ett gäng öl och ett gott humör, så vi drog i oss ett par rumsvarma innans vi drog iväg till Fridhemsplan där vi mötte upp Ida för att gå och spela biljard, efter att ha virrat upp och ner längs St. Eriksgatan gav vi upp och gick och spelade bowling istället, där jag fullkomligt ägde dom andra med bl.a. 4 st strike. Sen drog vi vidare till söder och Carmen, ett alldeles förträffligt sunkhak med skön stämning och billig öl. Satt där till 12 tiden, sen tog vi sista tunnelbanan hem, fick med oss två riktiga skojare med varsin gitarr på efterfest, så vi satt hemma hos mig och lirade lite gitarr och sjöng innan dem drog iväg vid 3 snåret. Sen däckade vi av.

I fredags så inledde vi med en bakfyllepizza innan vi drog iväg till centum för att flanera lite. Första gången som jag går runt och strosar i Centrum sen jag flyttade hit och det var trevligt värre. Inhandlade lite DVD-r skivor, medan Patte gick in på en dokumentförstörare, vad han nu ska använda den till. Efter en mycket fin kopp kaffe på café drog vi hem till mig och glodde på film och vilade upp oss. Efter ett par öl så började vi komma i form igen, sedan anslöt även Janne innan vi drog iväg till söder. Denna gång var målet Debaser, där Pacific spelade. Riktigt trevlig kväll, bra musik, men alldeles för dyrt för att vara något man kan göra regelbundet, 140 spänn i inträde och 42 spänn för en bärs, på tok för dyrt för studentplånboken. Efter lite fyllekäk på BK så vart det hem och sova, kom dock hem sent som fan, vid fyra tiden.

Igår så var vi alla ordentligt slitna så grabbarna bestämde sig för att åka hem senare på dagen, men vi hann i alla fall med en till bakfyllepizza. Sen så låg jag mest utslagen resten av dagen, framförallt på grund av trötthet, hade inte blivit allt för mycket sömn torsdag-fredag. Så det vart en lugn kväll framför tvn/datorn. Idag har jag däremot hunnit med en vända på gymmet, segt som fan var det, men skönt ändå.

Veckan som kommer blir en vecka med mycket pluggande, har första salstentan på lördag. Känns som att det inte ska vara några större problem då jag är ledig i stort sett hela veckan och har mycket tid på mig att plugga.

Kan även lägga in en musikrekomendation, Babyshambles nya skiva är klockren. Jag har sagt det förut, men det är värt att säga igen: Pete Doherty är ett musikaliskt geni!

image32

Igår spelade även IFK Göteborg en mycket viktig match i guldstriden mot MFF och vann med 2-0, nu börjar det lukta SM-guld, vore härligt med första titeln sen 1996. Heja Blåvitt!

image33

Kommentarer
Postat av: Texas

Debban är ju inte så där dyr i vanliga fall. Eller ja, ölen kostar ju så mycket (men då får man ju ölen i plastglas, en sån sak är värd lite extra slantar!) men inträdet brukar vara runt en hunka.

2007-10-07 @ 16:54:09
URL: http://popetoteror.blogspot.com
Postat av: Jon

Inträde + garderob var 140

2007-10-07 @ 18:03:42
URL: http://www.jormaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0