Första snön, skitdag och tenta

Idag har varit en tämligen pissig dag. Vaknade alldeles för sent, hade ställt klockan på 9 för att ställa om dygnet lite eftersom jag ska upp tidigt i morgon. Men istället så vaknar jag halv 12, har antagligen i zombietillstånd stängt av alarmet. Kände mig redan när jag vaknade tämligen risig, ont i halsen och huvudet, vilket har förvärrats under dagens lopp. Drygt att bli förkyld så här dagen innan tentan. Bestämde mig sen för att ta en kortare promenad för att piggna till lite, vilket för stunden verkade mycket vettigt då solen sken rakt in genom fönstret. Möts dock efter 50 meter av årets första snöfall, vilket blandades med stor del regn och en jävla blåst, så jag gav upp tanken på promenad och gick och handlade istället. Antagligen den onyttigaste matkassen jag någonsin fyllt. 6 piroger, pizza, glass och folköl. Men eftersom tentan i morgon förhindrar festligheter ikväll så är jag värd lite svullande. Jag har långt kvar innans jag når upp till min kära vän Jessicas nivå när det gäller att trycka i sig godsaker. Dessutom har jag varit tämligen nyttig i mitt leverne den gågna veckan, så jag kommer inte ha nå dåligt samvete.

I morgon är det alltså dags för mitt livs första salstenta. Har inte känt någon som helst ångest inför den, förstår inte varför man ska ha ångest över dylika saker, bara att ta det som det kommer. Känner mig hyfsat förberedd också, så det ska nog gå alldeles utmärkt. Får hoppas att förkylningen inte blir alltför påtaglig och att jag tar mig ur sängen i morgon bitti.  

Kommentarer
Postat av: jessica

hahaa ja jon, you cant touch me!:)

2007-10-12 @ 15:44:42
URL: http://jejejessica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0