Ekonomi=Ångest

Idag slogs jag för första gången av ett bland studenter vanligt förekommande fenomen, nämligen ångest över den ekonomiska situationen. Har tidigare föga bekymrat mig över min ekonomi, under tiden jag jobbade tog förvisso pengarna för det mesta slut dagarna innan löning, men det kom alltid in en 12-13 tusen friska kronor in på kontot några dagar senare. Även under sommaren har jag slösat pengar något fruktansvärt. Löningar, skatteåterbäring och a-kassa har förbrukats utan några större samvetskval. Trots detta lyckades jag spara undan 8000 kr tills skolstarten. Har varit tvungen att nalla lite på dessa pengar, men inte speciellt mycket. Men efter att ha varit inne och kontrollerat saldot på internetbanken idag och upptäckt att jag gjort av med alldeles för mycket pengar förra veckan insåg jag att det nog kommer försvinna en del sparpengar denna månad, vilket inte känns alltför bra. Måste börja hushålla lite bättre med pengarna. Men allt som är roligt kostar ju pengar, så är det ju och går inte att göra nått åt. Får helt enkelt hålla mig till sunkhak med billig öl utan inträde i fortsättningen.

Förövrigt så är det tentaplugg som gäller denna vecka. Men på lördag efter tentan lär det bli en rejäl festvända för att fira och belöna sig själv för hårt slit.

Kommentarer
Postat av: Texas

Välkommen till studentlivet!
I helgen kommer jag till stan igen. Bättre lycka denna gång?

2007-10-08 @ 20:55:39
URL: http://popetoteror.blogspot.com
Postat av: Cristian

OL = orienteringslöpning = orientering. :)

2007-10-09 @ 08:51:22
URL: http://larsson86.blogg.se
Postat av: Anna

Ja, jag har väll funderat över hur fan du har råd att vara ute på diverse uteställen o dricka så jävla ofta. Trodde du hade börjat extraknäcka som knarklangare eller manshora eller nått =P

2007-10-09 @ 10:07:54
URL: http://hynynen.blogg.se
Postat av: Anna

Ja, det vore nått det!! Dryga ut studentkassan lite ;)

2007-10-09 @ 13:17:07
URL: http://hynynen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0