Snö och kyla

Nu börjar det bli vinter här i den kungliga huvudstaden, det är kallt, mörkt och det snöar. Vilket självklart ger Stocholmare enorma problem http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1236931.ab
Själv tycker jag bara att det är en pina att gå ut genom dörren och gå till skolan, har varken halsduk, mössa eller vantar, så jag fryser nått oerhört. Men får skylla mig själv som inte införskaffat dessa atteraljer.

För en kort resumé av helgen så var jag på fest hos Jossan, Johanna, Maria och Denna i fredags. Där hade även jossans brorsa slutit upp med en polare. Riktigt trevlig fest innan vi drog vidare till stureplan. Mötte upp en lumparpolare på Oxid, medan tjejerna drog till Café Opera, vilket kändes lite för fansy för min del. Men enligt uppgift kom dom inte in. Var trevligt som fan på Oxid också, lite väl dyr öl, 48 kr men inget inträde. Åkte sedan taxi hem med lumparpolarn och hans kompisar som skulle till Åkersberga men slapp betala nått.

Lördagen inleddes men en ordentligt bakfylla, vilken lindrades med en bakfylle pizza. Drog på kvällen till Micke och Melenie och drack lite öl innans vi gjorde stan. Riktigt trevlig kväll denna också.

Denna vecka handlar mest om att plugga inför lördagens tenta. Inte kul alls, kursen har varit jävligt tråkig faktiskt. Sociologisk analys med statistik och skit, dessutom har föreläsaren varit rikitgt kass vilket har känts oerhört omotiverande. Tur att det är sista veckan nu. Nästa kurs däremot verkar betydligt intressantare: Komparativ sociologi: makt, klass och genus i välfärdsstaten.

I morgon blir det mer plugga, men på kvällen ansluter lite lumpare, däribland Larsson som enligt uppgift är skyldig mig en öl. Blir lite öl och sen utgång, men ganska lungt, seminarium på torsdagen. Det var allt för nu!


Kommentarer
Postat av: Texas

Haha... Oxid...
Du börjar välja de classy ställena... Haha... Grejt!
Tonårsfylla!
YEAH!

Jag har också haft en trevlig kväll där faktiskt. Den slutade med efterfest i Christer Ulfbåges trappuppgång. Eller ja, inte i trappuppgången utan i en lägenhet i samma trappuppgång, två trappor ner från Christer tror jag bestämt...

2007-11-13 @ 23:10:56
URL: http://popetoteror.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0