Tidiga mornar

Kan lungt konstatera att jag inte är någon morgon människa, hade föreläsning mellan kl 8 och 10 idag, vilket föranledde att jag var tvungen att masa mig ur sängen vid sjutiden. Med tanke på den taskiga dygnrytmen från helgen så vart det inte all för mycket sömn i natt, så det var vedervärdigt att lämna värmen under täcket och kliva upp i mitt allt för kalla rum. Fast nu ska jag egentligen inte klaga, eftersom jag går upp tidigt några gånger i månaden, att jämföra fem dagar i veckan när jag jobbade. Fick i mig lite mackor och en kopp kaffe och efter det var jag något sånär mänsklig och masade mig ner genom den mörka och kalla morgonen till skolan för föreläsningen. Oerhört intressant kurs har jag framför mig, idag handlade det om klass som orsak till social stratifiering, lite Marx, lite Weber och andra mer eller mindre vettiga teorier.

Efter skolan var jag och hämtade ut tentan från analyskursen som äntligen blivit rättad, lyckades pricka in ett A, högsta betyget, vilket kändes otroligt bra, får hoppas att granskningsuppgiften gick bra också så jag får A i betyg. Sen så tog jag mig ut i kylan igen och gick hem. Blir att lägga sig och sova lite nu, sen lär jag boka tvättid och läsa lite i kursboken och sen invänta Malin och Martin som kommer på besök.

Lite bilder från lussevakan i onsdags:

image70
Irish Coffee i platsglas i en skitig replokal = kärlek
image71
Ett gäng fulla och glada grabbar
image72
Jag, bror och syster Nielsen genomför ett sittande lussetåg
image73
Fagerstas lucia 2007, fullast genom tiderna?

Kommentarer
Postat av: Anna

Nämen guuuuuud va synd det ÄR om dej lilla vännen dååååå som måste gå upp så tiidigt som klockan 7 på morronen...stackars liten. *muttrar nånting om att somliga har det bra medans andra går upp klockan 04.45 om morgnarna...*

2007-12-17 @ 22:41:15
URL: http://hynynen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0