Tenta och middag + biljarden

Kom hem från Fagersta i Fredagskväll och med hänsyn till tentan på lördagen så vart det en lugn kväll framför tvn/datorn med lite glögg. Glögg är nog fan det bästa med julen har jag kommit fram till. I lördags så var det tidigt upp för att skriva tenta. Kändes som att det gick okej, men dom förra tentorna har känts bättre. Kom sedan hem och däckade av och därför inte till systemet, vilket var oerhört irriterande. Sen fick jag sitta och invänta Micke och Melenie som skulle komma för lite middag och festligheter. Var på rätt pissigt humör innan, men när dom väl anslöt på ovanligt gott humör så spred det sig snabbt även till mig och humöret steg som en raket. Även Elinor valde att delta till viss grad i festligheterna. Efter att ha avnjutit en god middag bestående av skinkstek, pommes och beasås och ett antal folköl så var stämningen på topp. Avnjöt även lite glögg innan vi begav oss till Fridhemsplan där vi vägrades inträde på två ställen pågrund av att det var fullt. Drog då till Biljardpalatset och drack ett par öl till, vann lite pengar på Black Jack innan det var dags att avsluta kvällen. En riktigt toppenkväll.

image68
Melenie, Micke och Elinor njuter av den goda maten

image69
I högform på väg till Fridhemsplan

Idag vaknade jag inte förän 13, inte bra med tanke på att jag ska upp 7 i morgon. Stack och käkade lite kebab med Gaber. Senare mötte jag upp Micke vid Fridhemsplan och han följde med till Blackberga där jag skulle köpa en bok till kursen som börjar i morgon. Sen vart det en vända till Lidl och sen hem till mig för lite käk och trevligt umgänge.
Funderar på att börja läsa boken nu, verkar bli en riktigt intressant kurs: Makt och social skiktning. Läsa lite Karl Marx och sånt, blir fint de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0