Kreativiteten flödar

Har varit en tämligen soft vecka, kom hem till Stockholm i tisdags och i onsdagds så var det föreläsning. Intressant som vanligt. Var dock trött som fan vilket resulterade i att jag slockande tämligen omgående efter att jag kommit hem. Vaknade vid tre tiden omtöcknad och seg, bestämde sedan med Micke att vi skulle dra till Lidl och handla. Sagt och gjort så drog vi till Lidl och packade på oss en mängd varor för måttliga priser. 300 spänn exakt för flera veckors mat, alla tiders. Vi köpte oss även ett sexpack som vi sedan delade på hemma hos mig. Skulle även hinna med och tvätta vilket ledde till att jag körde in kläderna försent, glömde dom i maskinen och sedan snodde jag någons torktid, så två gånger blev mina kläder utslängde. Men rena och torra vart dom i alla fall till sist. Tänkte även försöka kolla på fotbollen, vilket bara ledde till att jag somnade igen, sen vaknade jag i slutet av matchen och låg sedan vaken halva natten och kollade på tv.

Torsdagen blev också en aktiv dag, började med att åka ner på stan och möta upp Dennis som skulle med båten, så vi drog och käkade finlunch, biff med fries och beasås. Sen vart den en stor stark på O'learys innan det var dags för honom och dra. Drog sedan hem till mig och pluggade, vart en hel del läsning avklarad under kvällen och även ett pass på gymmet, känner mig äntligen ordentligt frisk. På kvällen började sedan kreativiteten flöda, stog i duschen och kom och tänka på en gammal låt som jag spelat in för länge sedan, helt ofärdig. Lyssnade igenom den och tänkte att det lät riktigt lovande. Så jag satte mig och började spela in den på nytt, fixade en refräng och sen text till första versen och refrängen. Kändes riktigt bra.

I dag så var det först föreläsning 9-12, inte lika intressant som dom förra men helt ok. Drog sedan hem och fortsatte med låten, la på ny sång lite orgel, trummor innan jag tog ett gympass. Sedan kom Staffan förbi och kikade hockeyn, Leksand - Malmö. 5-5 i en oerhört märklig match. Sedan drog Staffan hem och jag fortsatte med låten och la på en basgång, vart oerhört nöjd över resultatet och så fort texten är färdig skriven och sången insjungen så kommer ni få höra resultatet.

Är en fantastiskt skön känsla att skriva och spela in något som man själv känner sig riktigt nöjd med. Var länge sedan senast, men bättre sent än aldrig.

I morgon så är det Lumpenreunion i Västerås, ska bli riktigt skoj att återse alla gamla polare och snacka gamla minnen. Men nu är det natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0