Jullov

Står nu inför mitt första jullov sen vintern 2004, tre långa år sedan man gick ifrån skolan med ett leende på läpparna och en ledighet framför sig. Känns skönt, men lite skumt. Igår firades jullovet lite smått hemma hos Micke, där han och MelAnie bjöd på brakmiddag bestående av kalvkött och en otroligt smakfull potatisgratäng och anrättningen sköljdes ner med några kalla Sofiero. Vid 11-tiden så proklamerade jag att det var dags för mig att bege mig hem, med tanke på föreläsningen idag. Detta var dock någonting som mottogs med viss skepticism och tappra övertalningsförsök, men jag stod emot och vid Fridhemsplan så tog jag bussen hem medan de övriga två försvann i Stockholmsnatten.

Idag var det så sista förälsningen. Med facit i hand så kunde jag lika väl ha följt med ut igår, föreläsningen var helt värdelös och jag gick efter halva tiden, vilket förde med sig att jag hinner med ett tidigare tåg och får sällskap av Herr Stam och Herr Pentti. Det blir alltså hemfärd idag och fira ledigheten ordentligt ikväll med allehanda trevligt folk.

"och tar ett tåg hem över juuuuul" Peggy Lejonhjärta - AB Stockholmshem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0