Jul och nyår

Så har julhelgen genomförst. Blev en fylla tillsammans med Lina och Håkan på julafton, trevligt värre. Sen vart det fest hos Patte på juldan. Drog tidigt till krogen och stannade nog nästan tills det stängde, tror att jag hade kul, kommer dock inte ihåg så mycket detaljer. Vaknade i alla fall dagen efter med en fruktansvärd bakfylla som höll i sig i flera dagar. I mellandagarna så vart det mest lungt, var med morsan och hälsade på mormor och morfar och lite andra släktingar som jag inte träffat på länge, vilket var otroligt trevligt. Sen igår så var det middag hemmas hos farsans fruntimmer. 3 rätters middag stog på menyn med avocadoröra till förrätt, oxfile och potatisgratäng med rödvinssås till huvudrätt och glass till efterätt. Otroligt gott och en allmänt trevlig afton. Stora syrran fick sig två smärre chocker när först Lina och Håkan berättade att dom var nygifta och farsan nyförlovad.

Ikväll så ska det nya året firas in hemma hos mig ute i Vad. Fick låna kåken av farsan och en massa trevligt folk ansluter under kvällen. Jag, Nordling och Sara ansvarar för huvudrätten, fläskfile, potatisklyftor och beasås. Kommer bli en smaksensation utan dess like. Sedan ansluter Jonte, Krille, Emma och Malin. Lutar åt en riktig höjdarkväll.

Tänkte lägga upp lite bilder från jul och nyår när jag kommer hem till Stockholm och har en dator som inte säckar ihop för minsta lilla!


Gott nytt år!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0