God Jul och ny släkt

Eftersom klockan har hunnit passera 12 så är det just nu julafton, så får önska alla en god jul. Har tillbringat dom senaste dagarna i min kära hemstad Fagersta. I fredags så blev det först förfest hemma hos Nordling med allehanda trevligt folk och sen utgång på Green Man. Som vanligt när man går ut på Green Man så blev jag ordentligt full, många givmilda själar som ansåg att jag behövde mer att dricka gjorde också sitt till. Riktigt kul var det i alla fall och en efterfest hemma hos Simon blev det. Vilket självklart gjorde att jag mådde otroligt dåligt i lördags när jag vaknade.

Tillbringade stor del av dagen i soffan framför tv:n, men framåt kvällen började jag bli människa igen. Bestämde mig för att raka bort mustaschen, men innans den försvann helt så såg det ut så här:

image78

Sen drog jag och Krille och köpte lite snask och kollade på Sagan om konungens återkomst.

Idag så var jag och Morsan iväg till Lina och Håkan som hade en stor överraskning att bjuda på, dom hade i hemlighet gift sig under lördagen, vilket jag i och försig visste om, men det var en hel del förvånade miner. Skålade i lite champange och käkade lite julmat. Efter det så drog jag och Krille till Söderbärke och grillade korv med massa blandat folk. Sen hem och sova en stund innan vi åkte iväg till Markus och bastade. Årets förstå bastubad, otroligt skönt.

Måste säga att jag saknar att vara hemma i Fagersta, nog för att jag trivs i Stockholm. Men det är gött att ha 50 meter till närmsta polare och kunna umgås dagarna i ända. I Stockholm är det alltid ett projekt för att träffa någon. Men Stockholm har sina fördelar det också.

I morgon så blir det återigen att fara till syrran för att fira julafton, får se om det bli att stanna kvar och försöka supa nyblivna svågern under bordet. Eftersom dom flesta jobbar så bryts våran klassiska Vadtradition att samlas på kvällen och supa, vilket känns lite surt. Men på juldagen blir det fest i alla fall.

God Jul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0