Fagerstaspelare bet motståndare i fingret

Sannolikt den roligaste artikeln jag läst någonsin (saxat från Aftonbladet)

Hockeyspelare till sjukhus efter att ha blivit biten i tummen under match

I kategorin knäppa idrottsskador kommer här en het kandidat. Åmåls Christoffer Holst skadade tummen ? efter att en motståndare bitit igenom handsken. ? Det här är det sjukaste jag varit med om, säger han till NWT.

Den minst sagt märkliga händelsen inträffade i mötet mellan Åmål och Fagersta i ishockeyns division 2. Åmål hade avgjort matchen med mål i tom kasse när Christoffer Holst, 20, attackerades av en motståndare. ? När domarna kom fram och skulle sära på oss hade jag min hand i Fagerstakillens ansikte. Och plötsligt kände jag en otrolig smärta i tummen, säger Holst till Nya Wermlands-Tidningen.

Det visade sig att motståndaren hade bitit rakt igenom Christoffers handske. ? Jag kände hur det knakade till och trodde faktiskt att tummen hade gått av. När jag kom till båset och fick av mig handsken blödde det som fan, det var ett rejält köttsår. Domaren gav inte ens utvisning, men Christoffer funderar på att polisanmäla motståndaren för bitattacken.

Enligt NWT blev Christoffer omplåstrad på sjukhuset i Säffle, där man konstaterade att han inte hade några skelettskador.


Som det brukar sägas på Fagge: "Det ska göra ont att möta FAIKEN", det är ju något som nu visar sig stämma mer än väl. Den stora frågan är väl vem som utfört dådet, vilket jag antar att man lär få reda på inom en snar framtid.

Kommentarer
Postat av: Texas

Märkligt att du hänvisar till andrahandskällor. Du borde ju hänvisa till NWT, världens bästa tidning.

2007-12-16 @ 13:27:06
URL: http://popetoteror.blogspot.com
Postat av: mikaela.

hahaha. det är kul att du bloggar om min sambo. men du. ett tips. ta reda på fakta innan du skriver något. ha det bra!

2007-12-24 @ 11:50:42
URL: http://mikaelagabrielson.bloggagratis.se
Postat av: Mikaela

fortfarande inte kommit på vem han som bet var?;)

2008-09-30 @ 20:23:36
URL: http://thisismikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0