Skolstart

I morgon så är det, efter två års uppehåll, dags att börja plugga igen. Kl 15 så har jag välkomstföreläsning på Sociologi I. Känns spännande och lite nervöst, var ju som sagt ett tag sedan man satt i skolbänken.

Igår så var det lite fest, grillade tillsammans med några utbytesstudenter, sen drog vi ner till stranden och badade och spelade lite gitarr och hade allsång innans vi drog iväg på stan. Först drog vi till nån gratis festival som Sveriges Radio anordnat, tyvär hade alla bra band spelat innans vi kom, så vi fick stå och kolla på Petter och Mange Smitd, inte riktigt mina favoriter. Sen drog vi iväg till en krog på  Götgatan, MEST hette den om jag kommer ihåg rätt, ett par öl där och sen vidare till Medborgarplatsen och nån klubb. Riktigt trevlig kväll, var nog första gången jag pratade engelska en hel dag. Riktigt städad var jag också, vart inte allt för många öl för en gångs skull, skönt att slippa vara bakis idag. Fast istället är jag trött som fan, kom hem vid fyra tiden i natt.

Idag anländer Staffan som ska vara inneboende ett par dar, innans han och Janne får sin lya, ska bli kul med lite sällskap och att få prata lite svenska, jag känner mig som en främling här.

I övrigt så känns det som jag börjar komma in i livet här, och jag inte annat än bra, Stockholm är en härlig stad.

image15
Hårdingar på Green Man förra helgen




Kommentarer
Postat av: jessica

om man bara kunde få en gnutta av eran coolers-faktor alltså....

2007-08-26 @ 21:08:58
URL: http://jejejessica.blogg.se
Postat av: jessica

ska jag ju dock inte

2007-08-26 @ 22:09:28
URL: http://jejejessica.blogg.se
Postat av: jessica

man kan ju hjälpa andra att flytta. typ

2007-08-26 @ 22:16:23
URL: http://jejejessica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0